Samochód prosto ,,w punkt

Historia Fiata Punto sięga lat dziewięćdziesiątych. W trakcie ponad dwudziestu lat istnienia na rynku motoryzacyjnym, model ten trwale wpisał się w krajobraz polskich szos. Obecnie z powodzenie funkcjonuje już IV generacja samochodu. Spróbujmy zatem odpowiedzieć na pytanie – czemu Fiat Punto zawdzięcza swą niesłabnącą popularność?

Krótki rys historyczny

Pierwsza generacja Fiata Punto zadebiutowała już w 1993 roku. Rola samochodu była od początku zdefiniowana – miał być to prosty osobowy hatchback segmentu B, dostępny dla szerszej grupy odbiorców. Funkcję tę popularny ,,punciak” zachował zresztą do dziś. Wyjątkowe walory nowego Fiata – przede wszystkim uniwersalność, przejawiającą się w dostępności w aż dziewięciu wersjach silnikowych – dostrzeżono już w 1995 r., kiedy Punto zyskał światowy tytuł samochodu roku. Kolejne lata to ewolucja modelu – tworzenie wersji usportowionych, wprowadzenie II i III generacji (kolejno w latach 1999 i 2005).

Sukces trzeciej generacji

Rok 2005 był dla Fiata Punto przełomowy. Wraz z III generacją samochodu, czasowo przemianowano jego nazewnictwo – na Fiata Grande Punto. Nowa nazwa miała podkreślić ,,rozrost” pojazdu (z ok. 3700 do ponad 4000 mm długości), który z niepozornego ,,punkciku” (,,punto” oznacza po włosku ,,kropkę” bądź ,,punkt”) przekształcił się w większe gabarytowo auto. To jednak nie koniec. 4 lata później na rynek trafiła kolejna, zrestylizowana i zmodernizowana wersja – Fiat Punto Evo, a wkrótce potem wersja Fiata Punto 2012, znajdująca się obecnie w powszechnej sprzedaży.

Fiat Punto 2012

Współczesny Fiat Punto 2012 to auto IV generacji – prawdziwa ikona stylu i wzorzec hatchbacka segmentu B. Jest to co prawda nieco zmodernizowany Fiat Punto Evo, jednak producenci utrzymują, że model rozwija raczej linię projektową Grande Punto. Obecnie auto dostępne jest w aż trzech wersjach silnikowych – benzynowej (ekologiczny silniki 0.9 TwinAir oraz silniki 1.2 i 1.4), diesla (silniki Multijet 1.3 i 1.6) oraz na gaz ziemny (silnik 1.4 Natural Power).

Punto 2012 posiada bardzo estetyczną linię nadwozia nawiązującą do klasycznych wzorców, a zarazem posiada w sobie nutkę nowoczesności (m.in. sportowy grill, stylowe felgi i światła do jazdy dziennej). Z roku na rok model jest również urozmaicany w coraz nowsze pakiety wyposażeniowe i stylistyczne, dostępne m.in. w wersjach Easy i Young.

To nie koniec ewolucji

Fiat Punto to obecnie jeden z chętniej kupowanych samochodów marki Fiat, a także jedno z najpopularniejszych aut osobowych z segmentu B. Nie może zatem dziwić, że wciąż przeprowadza się kolejne modernizacje i liftingi modelu, wypuszczając na poszczególne rynki jego wersje limitowane. Punto doczekał się unikalnych odmian m.in. w Wielkiej Brytanii, Brazylii czy Indiach! To w najlepszy sposób świadczy o klasie i popularności auta.

Polski miłośnik Punto również nie może narzekać. Pojazd jest dostępny do nabycia na rodzimym rynku – w wielu wersjach, dostosowanych do indywidualnych potrzeb kierowcy. Niezależnie czy zdecydujemy się na model nowy czy używany, możemy być pewni jednego – Fiat Punto to sprawdzona marka, która gwarantuje wysoki komfort jazdy. Mogą się o tym Państwo przekonać naocznie, odwiedzając odpowiedni salon samochodowy, będący autoryzowany dealerem marki Fiat. Tego typu miejscem jest np. Centrum Motoryzacyjne Auto PLUS Sp. z o.o. działające na terenie Gdańska. Poznaj urok Fiata Punto już dziś!

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ