Tuning mechaniczny - co i jak?

Tuning mechaniczny to sposób na dodanie samochodowi kilku dodatkowych koni mechanicznych stosunkowo niewielkim kosztem. Czasem pozwala także na zmniejszenie spalania auta.

Najważniejszym elementem każdego pojazdu jest silnik, który nieustannie narażony jest na tarcie i pracę w wysokich temperaturach. Warto jest mu więc zapewnić stały dostęp świeżego powietrza poprzez filtr. W tym celu można zastosować sportowy filtr powietrza, który jest skuteczny i tani zarazem. Powietrze, które dopływa do jednostki napędowej jest czystsze i zapewnia lepsze doładowanie. Zakup filtra stożkowego to wydatek rzędu 40-50 zł. Należy go wymieniać regularnie co roku wraz z olejem oraz filtrem paliwowym.

Nieco droższym, ale zarazem bardziej skutecznym sposobem na poprawienie osiągów jest chip tuning. Polega on zasadniczo na zmianie mapy silnika pod względem parametrów takich jak przyspieszenie, spalanie i moc. Można wówczas zdecydować jak duże zmiany są potrzebne. Najtańsze i najprostsze artukuły tego typy to koszt do 200 zł. Za lepsze trzeba zapłacić nawet 800 zł, ale dają dużo lepsze efekty.

Rynek tuningowy to także magnetyzery, doloty oraz sportowe wydechy. Pierwsze z nich mają różne opinie, drugie wymagają opinii specjalisty, gdyż robione są na wymiar. Jeśli zostaną źle wybrane i zamontowane mogą skutkować w najgorszym wypadku nawet awarią silnika. Natomiast sportowe wydechy dobrze jest połączyć z modyfikacją całego układu.

Podczas tuningowania warto również postarać się o odpowiednie zawieszenie i hamulce, które dadzą sobie radę z większą mocą pojazdu. Zawieszenie sportowe wpływa pozytywnie na jakość jazdy oraz trzymanie samochodu przy większych prędkościach. Jednak jego wymiana to koszt już nawet kilku tysięcy złotych. Opłacalność tego przedsięwzięcia powinna więc zależeć od wartości i stanu auta. W chwili obecnej największą popularnością cieszy się zawieszenie gwintowane. Przy pomocy specjalnego klucza można je dowolnie obniżyć lub podnieść. Warto także zainwestować w wentylowane tarcze hamulcowe dobrane odpowiednio do rozmiaru felg.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ