Kiedy należy wymienić filtr kabinowy w aucie?

Filtr kabinowy (przeciwpyłkowy) należy wymieniać przynajmniej raz w ciągu roku lub po pokonaniu kilkunastu tysięcy kilometrów i to bez względu na wiek samochodu.

Głównym objawem uszkodzenia filtra przeciwpyłkowego jest zbyt duże parowanie szyb. Ma ono również i inne przyczyny, ale zakupienie nowego filtra, który chroni przez zanieczyszczeniami z zewnątrz jest najtańszą opcją na zniwelowanie występującego problemu. W przeciwnym wypadku w okresie jesienno-zimowym kierowca może mieć kłopot z bezpieczną jazdą w czasie opadów deszczu lub śniegu. Włączenie klimatyzacji stanowi rozwiązanie jedynie tymczasowe. Dodatkowo zanieczyszczony filtr kabinowy oddziałuje niekorzystnie na zdrowie ludzi, zwłaszcza tych cierpiących z powodu alergii. Obecne w powietrzu mikroelementy powodują również zmęczenie u kierowcy i pasażerów.

Artukuły takie jak filtr przeciwpyłkowy trzeba regularnie wymieniać, najlepiej raz w roku podczas czyszczenia klimatyzacji. W samochodach mocniej eksploatowanych zaleca się nawet częstszą wymianę tego elementu. Warto o tym także pamiętać decydując się na zakup samochodu z drugiej ręki. Wymianę można zlecić autoryzowanego serwisowi lub dokonać tego samodzielnie. Koszt zakupu części wynosi zazwyczaj do kilkudziesięciu złotych w zależności od typu samochodu. Sama wymiana również nie należy do zbyt skomplikowanych. Przejrzyste instrukcje dostępne są w Internecie na licznych forach.

W niektórych przypadkach jednak wymiana filtra przeciwpyłkowego może okazać się bardzo trudna i wymaga użycia specjalnych kluczy. Wówczas najlepszym rozwiązaniem jest wizyta w doświadczonym warsztacie samochodowym. Specjalistom wymiana nie sprawi kłopotów i zajmie kilka minut.

W sytuacji gdy problem parowania szyb nie zniknie mimo zamontowania nowego sprzętu, przyczyn trzeba szukać gdzie indziej. Przyczynę mogą stanowić wilgotne dywaniki, zwłaszcza w okrasie zimowym oraz zanieczyszczona klimatyzacja lub uszkodzona nagrzewnica. Dodatkowo trzeba pamiętać, że niektóre modele samochodów mają skłonności do częstszego parowania.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJak dokonać tuningu motocykla?
Następny artykułTuning mechaniczny – co i jak?
Hubert Szymanowski
Motoryzacja to moja pasja, aktualnie jeżdżę zadbaną E30, która jest moim oczkiem w głowie. Jednak marzy mi się Carrera 911 Turbo z lat 90 :-)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ